روزگار زندگی یک بانو

روزگار زندگی یک بانو

فراز و نشیب ها و روزمرگیهای یک زن,یک مادر,یک همسر ‌‌‌......
روزگار زندگی یک بانو

روزگار زندگی یک بانو

فراز و نشیب ها و روزمرگیهای یک زن,یک مادر,یک همسر ‌‌‌......

خبر و نگرانی

سلام دوستای خوبم.خوبید؟منم تا الان خوب بودم,ولی یه مسأله ای پیش اومد که خیلی زیاد دلشوره دارم و نگرانم!

یادتونه تو یه پستی راجع به عمه شدنم و خوشحالیم گفتم؟

این زن داداش من متأسفانه دوتا برادر معلول مغزی داره.واسه همین سر ازدواج داداشم,خیلی خانواده ام مخالف بودن و جنگ بود تو خونه مون!داداشمم پاشو کرده بود تو یه کفش که فقط همین دختر!!!البته از حق نگذریم,دختر خیلی خوبیه و باهم خیلی جوریم.خلاصه سر ازدواج داداشم,خیلی بهش کمک کردم تا تونست رضایتشون رو بگیره!حالا نمیخوام راجع به اون موقع حرف بزنم....

تو این چند سالی که ازدواج کردن,چون داداشم قصد داشت برن آمریکا,ولی نشد,خیلی سرخورده شد و میگفت من عمرأ تو این مملکت بی در و پیکر یه بچه بدبخت رو به این دنیا نمیارم.زن داداشم خیلی بچه دوس داشت و اصرار میکرد,ولی راضی نمیشد.آخرین بار,عید امسال نشستم با داداشم حرف زدم.من و این داداشم خیلی باهم جوریم.این همون برادرمه که گفتم وقتی با شوهری عقد کردم و میدونست سر لجبازی این کارو کردم,دوسال باهام قهر بود!!!

عید که باهم حرف میزدیم,میدونستم که یه دلیلشم براد زناشن و میترسه بچه اش ناقص باشه!!!

بهش گفتم خیلی آزمایشا انجام میدن و الان دیگه بچه ناقص رو نمیذارن به دنیا بیاد و تو ماههای اول سقط میکنن و ازین حرفها.این ماجرا بود,تا اون دفعه که بهتون گفتم که زنگ زدن و گفتن که زن داداشم بارداره!خیلی خوشحال شدم.این سری که رفتیم و دیدمشون,وااقعأ خوشحال بود داداشم.این داداش من خیلی خاصه و راحت میشه یه پست یا چندتا پست پر و پیمون راجع بهش نوشت.از قیافه اش و موها و ریش خیلی بلندش بگیر تا مدل زندگیش.سه ساله که خامگیاهخواره و تا جایی که بتونی تو زندگیش از چیزای طبیعی استفاده میکنه.شامپوهایی که استفاده میکنه,دهان شویه اش,تغذیه اش,لباسهاش و خلاصه که آدم خاصیه!

الان زن داداشم زنگ زد و گفت آزمایش غربالگری که واسه سلامت جنین داده,جوابش رو گرفته و برده پیش دکتر و اونم گفته چیزی نمیشه گفت و دو هفته دیگه یه آزمایش دیگه براشون نوشته!گفته سندروم دان جنین,نه مثبته نه منفی.متوسطه!البته نا امیدشون نکرده,ولی نگفته هم که خوبه!!!

بنده خدا خیلی ناراحت بود.میگفت خیلی گریه کردم تو مطب دکتر.منم که خدای گریه کردن و استرس گرفتنم!ولی به روم نیاوردم و گفتم همینکه نگفته سندرومش مثبته,خداروشکر.ایشالله تو آزمایش بعدی,میگه که همه چی نرماله!!

ازین حرفها زدم و یه کم دلداریش دادم و قطع کردیم.

ولی خودم خیلی دلشوره دارم.چیزی ازین آزمایش و آزمایش بعدیش ندارم.شماها میدونید؟یعنی وقتی جواب آزمایش اول متوسط بوده,چقدر احتمال داره آزمایش دوم منفی باشه؟اصلأ یه وضع وحشتناکی استرس گرفتم.خیلی خوشحال بودن....الان میگم کاش اصلأ داداشمو راضی نمیکردم!میترسم بخوره تو ذوقشون.

بدترش اینه که گفت,تا آزمایش بعدی به کسی نمیخوام چیزی بگم,فقط به تو!!!

اووووف اینجوری خیلی سخته!کاش میشد زنگ بزنم با یکی حرف بزنم.

الانم برم...ساشا هی میاد بغلم میگه,چرا چشات اشک میاد,داری گریه میکنی یا سرما خوردی؟!

اگه اطلاعاتی راجع به این قضیه دارید یا تو دور و بریاتون دیدید,لطفأ بهم بگید,تا الکی امیدوار یا نا امید نشم!

دوس داشتم پست بعدی که میذارم پر از چیزای خوب و انرژیهای مثبت باشه,ولی اینو که شنیدم,دیدم فقط اینجا رو دارم تا دردمو بگم و آروم بشم.دیگه قضاوتها برام مهم نیست.من اینجام تا حرفامو بزنم....جای دیگه ای نمیتونم اینقدر راحت و بی دغدغه حرف بزنم.


دوستتون دارم و قدر محبتهای همه تونم میدونم.

نظرات 25 + ارسال نظر
یاس 20 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 06:57 ب.ظ http://khatkhati-76.blogfa.com

ایشالا همه چی جفت و جور میشه و به لطف خدا بچه هم سالمه

فاطمه 20 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 02:27 ق.ظ http://taghdireman.mihanblog.com/

ایشالا که سالمه. به خدا توکل کن.

ایشالله عزیزم!
توکل به خدا....

دندون 19 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 03:27 ب.ظ http://roozhaye-zendegie-man.blogsky.com

مهناز میترسم کسی یا اشنایی پیدام کنه... اینجارو حتی خواهرم هم نمیدونه... حرف هایی که اینجا زدم رو هیچ کس نمیدونه جز شماها که الان همراز منید... محمد از گذشته من اصلا خبر نداره...
من رو یه صورت گرد و لوپالو... لبای قلوه ای.. چشای درشت مشکی مشکی... موهای فر سیم تلفنی با وز فراوون که تو شمال دیگه وحشتناک میشه.. تپلی با قد 162-3 سانت با وزن ؟؟؟ نگم بهتره چون 30 کیلو اضافه وزن(واقعا شرم آوره )قبلا 20 کیلو اضافه وزن داشتم اما الان... نوچ نوچ نوچ... موهام الان قهوه ای قرمزه... تو نور قرمزه تو سایه قهوه ای... ییه همچین خلاقیتی دارم... دندونام همشون از هم فاصله دارن اما مرتب.. قیافم شبیه هایده است..(اینو من نمیگم بقیه میگن) شکم دارم... بازو دارم... رون دارم... خلاصه که گرد و قلمبم... آهان یه نکته مهم مژه هامم فره... اونم فره فره فر.... پوستم سفیده اما صورتم بس که همش تو آفتاب میرم بیرون(کوزت معروف) سوخته و گندمی شده... خوب توصیف کردم خودمو؟؟؟؟؟؟

مرسی عزیزم که اینقدر دقیق گفتی
اینجوری که توصیف کردی,معلومه خیلی ,جیگری!!
الان دیگه راحت میتونم تو ذهنم مجسمت کنم!
هم خوشگل,موشگلی هم خیلی دوس داشتنی و مهربون...
ی:

آنا 19 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 09:52 ق.ظ

آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج یک سری فاکتورهای خاص را در نظر می گیره که قابل پیش بینی هستند برای همین علیرغم برادرهاش گفتند مشکلی نیست چون حضور برادرهاش نشون می ده یک مشکل رشدی در این خونواده هست که اگر هم در زن برادرت باشه اکتیو نیست برادرت هم مشکلی نداره بنابراین احتمال بسیار کمی هست بچه شون دچار یک مشکل ژنتیکی بشه.
از طرف دیگه در هر آدم حتی سالمی ممکنه تغییرات ژنتیکی وجود داشته باشه بنابراین آزمایش فقط احتمالات را نشون می ده.
این ها را گفتم کمتر نگران بشی امیدوارم موفق شده باشم.

واااااااای آنا جدی میگی؟یعنی احتمالش اینقدر کمه؟
خداروشکر..........
خیلی امیدوارتر شدم!!
بذار دوتا ماچ محکم بکنمت...
چت

ویولا 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 07:27 ب.ظ http://www.sadafy.persianblog.ir

سلام عزیزم
امیدوارم که چیزی نباشه چون خودم توی همین حال و هوام و واقعا می دونم عادت کردن و دل بستن به یه موجود عزیز هر چقدر هم که میلی متری باشه چقدر می تونه تو روحیه آدم تاثیر مثبت با منفی داشته باشه از ته دلم دعا می کنم واز خدا می خوام که همه چیز نرمال و خوب باشه و به خوشی این روزها رو بگذرونه همسر برادرت. آمین

سلام عزیزم.فدای محبتت...
حتمأ دعای تو میگیره!مرسی عزیزم!
ایشالله اون میلیمتری توأم زودتر بزرگ بشه و دنیا بیاد و بغلش کنی و بزرگترین لذت دنیا رو تجربه کنی!!

پریا 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 06:45 ب.ظ http://athletic-programmer.blogsky.com/

من که دکتر نیستم و از طرفی متخصص ژنتیکم هم نیستم، تنها اطلاعات ژنتیکیم در حد بیوانفرماتیک هست.

ولی اگه قبل از ازدواج ازمایش کاریوتایپ دادن و مشکلی نبود، نباید خیلی نگران باشن.
انشاالله که چیزی نیست و نتایج ازمایش بعدی تو رنج کم خطر ها بیاد

حالا بهش زنگ زدم,خونه خواهرش بود,گفت فردا که رفت خونه,نگاه میکنه,اونایی رو که گفتی رو بهت میگم,ببین چیزی متوجه میشی.قبل از بارداری زیر نظر متخصص و مشاور ژنتیک بودن و گفته بودن درصدش خیلی ضعیفه که بچه مشکلی پیدا کنه
.ایشالله که چیزی نباشه.مرسی

مهری 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 06:31 ب.ظ

عزیزم بهتره یه دفعه برن امینو سنتز کلینیک پروفسور کریمی نژاد که توی شهرک غرب هست بهترینه تو ایران قبلش هم مشاوره میدن یه زنگ بزنن وقت بگیرن معمولا بعد از هفته ۱۴ وقت میدن قبلش از دکتر شون بخوان امینو رو براشون درخواست کنه . فقط یادتون باشه امینو یه درصدی امکان سقط داره
یه ازمایش خون هست که خیلی از پزشکا هم نمیدونن خیلی معدود هست جایی و کسی که انجام بده ازمایشگاه دنا پایین تر از بیمارستان دی پیش ازمایشگاه نیلو انجام میده هزینه اش ۱۷۰۰ هست ولی دیگه ریسک امینو سنتز رونداره و مطمعن میشه که گفت جنین مشکلی داره یا نه به نظر من اگه توان مالی دارن حتما اینو انجام بدن یه ازمایش خون از مادر میگیرن والسلام من خودم باردارم هفته ۲۲ هستم و شوهر و خواهر برادرم پزشکن برای همین ته اطلاعات رو دراوردم

سلام عزیزم.خیلی ممنونم به خاطر وقتی که برام گذاشتی!
حتمأ چیزایی که گفتی رو بهشون میگن.الان فکر کنم هفته سیزدهم باشه دکتر گفته آزمایش بعدیش هفت ه پونزدهمه.بعدشم آمینوسنتز.خودشون شمالن .کلأ تو این مدت خیلی بارداریش سخت بود و استراحت مطلق بوده!فکر نکنم بتونه بیاد تا تهران .ولی اگه لازم بشه,حتمأ میاریمش این آزمایش رو که میگی انجام بده.
ایشالله به سلامتی زایمان کنی و یه بچه سالم و تپل مپل و خوشجل دنیا بیاری.
بازم از محبتت ممنونم عزیزم

آنا 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 04:37 ب.ظ http://aamiin.blogsky.com/

مشکل برادرهاش هم همین سندرم داون هست؟ خیلی بعیده تو یک خانواده دو تا داون باشند. یعنی نه این که نیست. احتمالش کمه. چون داون یک مشکل ژنتیکی هست اما وراثتی نیست. یعنی ممکنه حتی خود فردی که داون هست بچه کاملا سالم به دنیا بیاره اما کسی که هیچ داونی در خانواده نداشته یک دفعه داون به دنیا بیاره. کاملا غیرقابل پیش بینیه. قبلا یک فاکتورهایی را می گفتند مثل سن بالای مادر یا ازدواج فامیلی اما الان فهمیده اند که فاکتور پیش بینی کننده قوی نداره. حتی سرب هوای آلوده می تونه باعث داون بشه. برای همین می گن خانم های باردار توی تهران زیاد بیرون نیان از خونه.
به هرحال معمولا آمینوسنتز را توصیه می کنند. از غربالگری مطمئن تره. اما انشالا که در هرحال هیچ چیز خاصی نباشه و همه چیز خوب باشه.

برادراش,یکیشون که بزرگتره که معلولیتش شدیده.ولی اون یکی از نظر ظاهری و حرکتی مشکل داره ولی ذهنش تقریبأ مثل آدم معمولیه.
اینام قبل از بارداری مشاوره ژنتیک که رفته بودن,گفته بود احتمالش خیلی کمه,چون با شوهرت نسبت فامیلی ندارید و تو خانواده یا فامیل شوهرت هم همچین چیزی نیست.
حالا بره آزمایش بعدی رو,احتمالأ باید آمینوسنتز رو هم بره.
پناه بر خدا...ایشالله که همینجوریه که میگی !

پریا 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 04:06 ب.ظ http://athletic-programmer.blogsky.com/

تو ازمایش غربالگریش، ریت تریزومی ۲۱ و ۱۸ و ۱۳ چقدره؟

سونوی NT هم رفته؟

این که خانواده اش ۲ کیس، تریزومی ۲۱ دارن خوب احتمال رو خیلی بالا می بره ولی کیس هایی بودن که با وجود مثبت شدن نتیجه بچه ی سالم به دنیا اوردن.

این چیزاشو نمیدونم.چون شماله,اینجا نیستش.
بپرسم ازش؟
فقط دیروز زنگ زد و گفت سندرومش متوسط بوده و دکترش گفته باید دو هفته دیگه باید تکرار بشه و اگه متوسط یا مثبت باشه,باید آمینوسنتز رو انجام بده.
اونایی که پرسیدی رو بگم,میتونی بگی احتمال اینکه آزمایش بعدیش مثبت باشه چقدره؟
ده

مرمر 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 03:59 ب.ظ

اره عزیزم ازمایش دوم همه چیز خوب بود خیلی ممنون از محبتت

خوبه,پس امکانش هست که آزمایش دوم خوب باشه.مرررررسی عزیزم

هیما 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 02:10 ب.ظ http://hima63.blogsky.com

ایشالله که چیزی نیست و آزمایش بدیش همه چی نرمال باشه

آخ,هیما جون,خدا از دهنت بشنوه!ایشالله که همینجوره...
امیدوارم خدا مشکلات تو رو هم هرچه زودتر حل کنه.همونجوری که خواستی,هر روز برات صلوات میفرستم

آتوسا 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 01:59 ب.ظ

عزیزمممم

مرمر 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 01:46 ب.ظ

سلام نگران نباش منم سر بارداری همینو بهم گفتن و کلی گریه زاری ولی خدا رو شکر بچم سالم بود فقط دعا کنین واز خدا بهترینهارو بخوایین

سلام عزیزم.جدی میگی؟یعنی واسه شمام سندرومش متوسط بود و دوباره انجام دادی؟آزمایش دومت چی بود نتیجه اش؟
خداروشکر که بچه ات سالمه.نمیدونی چقدر کامنتت خوشحال و امیدوارم کرد!
خدا بهترینها رو نصیب خودت و خانواده ات و بچه عزیزت بکنه.

مهدیا 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 01:42 ب.ظ http://mahdia.blogsky.com

سلام.
امیدوارم چیز مهمی نباشه. ولی به نظرم اگه ازمایش بعدی خوب هم بود ازمایش امینوسنتز هم بده . هر چند یه کم خطر داره ولی خیال ادم دیگه راحته که هیچ مشلی نیست.
ان شااله یه بچه سالم و گوگولی به دنیا بیارن.

سلام عزیزم.ایشالله...
اتفاقأ یکی از دوستانم همین حرف شما رو زد و گفت آمینوسنتز نتیجه رو بهتر نشون میده.من حتمأ بهشون میگم انجامش بدن.
مرسی به خاطر کمکت عزیزم

دندون 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 01:31 ب.ظ http://roozhaye-zendegie-man.blogsky.com

امیوارم زودتر خوب بشه... من اطلاعی ندارم

مرسی گلم.دعا کن...

سارا 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 01:27 ب.ظ

یکی از نزدیکان من این شرایط براش پیش اومد و بازهم غربالگری شد و در غربالگری بعدی جواب سندرم منفی بود، اما بچه با سندرم داون به دنیا اومد. غربالگری با آمینو سنتز فرق داره و درصورت وجود ریسک مثبت بودن سندرم، آمینو سنتز میکنن. حتمن حتمن با توجه به سابقه خانوادگی آمینو سنتز بده و به جواب بعدی غربالگری و حرف دکترش اعتماد نکنه. دکتر اون شخص هم یکی از بهترین پزشکان تهران بود و بعد نهایتن ابراز تاسف کرد از این بی دقتی.
آمینو سنتز ریسک داره ولی بهترین گزینه برای اطمینان خاطر هست. همین حرف خودت که بهش گفتی آزمایشات پزشکی باعث جلوگیری از این ریسک ها میشه و.... یکیش آمینو سنتز هست. که خب خیلی از افراد بدون سابقه بیماری هم علیرغم ریسکش اون رو انجام میدن.
به خدا توکل کن و ازش بخواه بهترین نتیجه رو نشون بده. از نظر پزشکی، دستور شرع و قانون با تشخیص معلولیت سقط جنین سندرم مجازه مگر خود پدر مادر بخوان که بچه رو نگه دارن.
ببخشید پرحرفی کردم.

مرسی عزیزم ازینکه تجربه ای که در جریانش بودی رو بهم گفتی!
واقعأ ممکنه آزمایش غربالگری جواب رو منفی نشون بده ولی بچه با معلولیت دنیا بیاد؟؟؟اینکه خیلی ترسناکه!دکترش گفته اگه سندروم آزمایش دوم مثبت یا حتی متوسط باشه,میفرستیم واسه آمینوسنتز.
حالا با این چیزایی که گفتی,حتمأ بهش میگم.
بازم ممنونم که بهم گفتی عزیزم.

آشتی 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 10:42 ق.ظ

سلام عزیز دلم.
شکر خدا که مریضیت به خیر گذشته. الان بهتری؟
به به رنگ مو و ناخنهات مبارک. به دل خوش ایشالا. چه خوب. منم باید تغییرات اساسی بدم تو سر و موهام!!!!!!!!!
ایشالا که چیزی نیست. راستش من از این آزمایشات خبر ندارم. زمان بارداری من، یه جور دیگه بود. توکل به خودش.
فقط چیزی که میدونم فاز منفی نده و تا میتونی دعای مثبت بکن.
با تصویرسازیهای قشنگ. از یه نی نی سالم و صالح.

سلام آشتی عزیزم.فدای محبتت...
خوبم,مرسی!
آره این تغییرات کوچیکم بعضی وقتا حال آدمو خوب میکنه!!!
منم واسه بارداریم همچین آزمایشی ندادم.مثل اینکه جدیدأ این آزمایش رو انجام میدن.ایشالله که همینجوریه که میگی!!
یه نی نی سالم و تپل مپل و خوشجل شبیه عمه اش!!!

خانم توت فرنگی 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 08:44 ق.ظ http://pasazvesal.blogsky.com/

من اطلاعی ندارم اما امیدوارم بچه اشون مشکلی نداشته باشه

ایشالله...
مرسی

ماجد 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 07:41 ق.ظ

سلام
اگ که آقا داداشت و همسرش نسبت فامیلی ندارن اصلا جای نگرانی نیست
این حساسیت رو آزمایشگاه ها دارن(به فکر اعتبارشونن)
منتظر خبرای خوبتونیم

سلام.
نه نسبت فامیلی که ندارن,ولی چون پدر و مادر زن داداشم فامیلم و دوتا ازبرادراشم معلولیت دارن,گفتن ممکنه,همچین ژنی توش باشه و به بچه اش منتقل بشه.
ایشالله همینجوری باشه که شما میگید و فقط حساسیت آزمایشگاه باشه!ممنونم

سارا 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 07:32 ق.ظ http://perinparadais.blogsky.com/

آمینوسنتز رو دیگه از مایع کیسه اب نمیگیرن زن داداشم این هفته ازمایشو داد از طریق خون غربالگری رو انجام میدن چون آمینوسنتز خطر داشته.

اینم غربالگری بود.آزمایش بعدیشم غربالگریه.گفتن اگه اونم جوابش منفی نباشه,باید آمینوسنتز رو انجام بده تا نظر قطعی رو بدن
ه

سپیده مامان درسا 18 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 12:30 ق.ظ

ان شالله که خوب خوب باشه نى نى...

ایشالله سپیده جونم,ایشالله

زهره 17 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 10:33 ب.ظ http://a3moone7om.blogsky.com

سلام مهناز
راستش من چیزی که بدونم و مطمئن باشم نمیدونم که بهت بگم فقط میتونم براشون دعا کنم
ام شاءالله هرچی صلاحه همون بشه

سلام عزیزم.خودمم راجع بهش اطلاعاتی ندارم,فقط همینهایی رو که دکترش بهش گفته رو میدونم.
مرسی عزیزم...ایشالله

nasim 17 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 10:09 ب.ظ

سلام،فک کنم آزمایش بعدیش آمینوسنتزه،که از کیسه آب جنین نمونه میگیرن،این دیگه مشخص میکنه اگه مشکلی وجود داشته باشه رو نشون میده،ایشالا که چیزی نیست

سلام عزیزم.
نه,گفته که یه بار دیگه انگار همین آزمایش غربالگری رو تکرار میکنن,اگه
بازم ریسکش متوسط یا بالا باشه,باید آمینوسنتز رو بده.
مرسی عزیزم.ایشالله

بهاره 17 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 09:36 ب.ظ http://yaddashterozaneman.mihanblog.com

وای عزیزم چقد بد خداکنه ک سالم و سلامت ب دنیا بیاد ان شاءالله
ک هیچی نیست

آره این دلشوره و نگرانی خیلی حس بدیه.ایشالله عزیزم.دعا کن

انارک 17 - مرداد‌ماه - 1394 ساعت 09:28 ب.ظ http://anarakesorkh.blogsky.com

ان شاءالله که ب خیرمیگذره .......

ایشالله عزیزم.
ممنون از حضورتون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.